Mi okozza a szénlerakódást a dugattyúkon?

Leggyakrabban a gyenge minőségű üzemanyag, a túlzott üzemanyag-befecskendezés, az elhasznált levegőszűrő vagy az autó futásteljesítménye okozza a szennyeződés és szén-lerakódások felhalmozódását a dugattyúkon. Amikor a lerakódások nagymértékben felhalmozódnak, elsősorban a dugattyúfejen gyűlnek össze, ami megakadályozza a levegő-üzemanyag keverék egyenletes porlasztását a hengerben.

A másik esetben a szén lerakódik a dugattyúgyűrűkön, ami ront a tömítésen és a nyomáson. A dugattyúgyűrű beragad, majd átfolyik rajta az olaj, és ez a motor más elemeinek (például az EGR-szelep, turbó rendszer, motorszelepek, DPF vagy a katalizátor) működésére is negatív hatással van. A súlyosabb gond az, hogy a dugattyúgyűrűkben lerakódott szénrészecskék nagy keménységű réteggé alakulnak és így nagyobb súrlódást okoz a henger, a dugattyúgyűrűk és a dugattyú között! A lerakódások eltávolítására általában használhatunk különböző üzemanyag-adalékanyagokat vagy bonyolultabb módszert a motor teljes szétszerelésével, ami összetett, időigényes folyamat, ráadásul drága eljárás és kockázatokkal is jár.

Hogyan lehet a dugattyúkat és a dugattyúgyűrűket szétszerelés nélkül megtisztítani?

Különleges hidrogénkarbon tisztítási eljárást kínálunk a motorok tisztítására, amelynek lényege, hogy hidrogén és bizonyos mennyiségű vízgőz segítségével megnöveljük a hőmérsékletet és elpárologtatjuk a felgyülemlett szénlerakódásokat a motorból.   A hőmérséklet emelkedése és az oktán tüzelőanyag megváltozása miatt javul a motor működése, amely szintén elősegíti a dugattyún és a dugattyúgyűrűkön lerakódott szennyeződés eltávolítását.

Egy 45 perces eljárással megtisztítjuk a motorszelepeket, az EGR-szelepet, a turbófeltöltőt, a dízel részecskeszűrőt vagy a katalizátort. A Carbon Cleaner berendezéssel jelentős költségeket takaríthat meg azzal, hogy nem kell drága alkatrészek cseréjére költeni és a jővőbeni víz- és szénlerakódások által okozott problémák is megelőzhetők.